-


سرو سايه فكن: درباره فردوسي و شاهنامه


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9786004000291

نوبت چاپ 2 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :172

سال انتشار: 1398

قيمت :1700000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :1700000 ريال




کد کتاب:152034    محل کتاب:F35/11-------B27/1
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


كتاب سرو سايه فكن درباره شاهنامه فردوسي و به قلم محمدعلي اسلامي ندوشن و به خط غلام حسين اميرخاني نگاشته شده است. در معرفي كتاب نيز آمده:
آيا با شاهنامه آشنائيد كتابِ كتابها، كتاب زندگي و مرگ. شاهنامه تنها سرگذشت ايران و حماسه دوره معيني را بازگو نمي‌كند؛ جوهر هستي را مي‌سرايد، از اين رُو هر زمان و هر سرزمين مي‌تواند خود را در آن بازيابد. براي شاهنامه ارزش‌هاي گوناگون برشمُرده شده است؛ زنده كننده عجم، زنده كننده زبان فارسي، كارنامه ايران… ولي برترين ارزش آن آن است كه در زندگي انساني «معني »مي‌نهد. حتي دشمنها در آن سترگ‌اندچه كمان هستي خود را به نهايت مي‌كشند. بيانش صخره‌وار است به بزرگي طبيعت. وقتي آن را مي‌خوانيم يا مي‌شنويم سَرِ خود را بالا نگاه مي‌داريم، براي آن‌كه بايد اوج را ببينيم. مردُم شاهنامه كه اين‌گونه زندگي كرده و اين گونه مردُه آند - و آوائي چنين بلند ماجراي آنها را سُروده - كساني بوده‌اند كه به قلبِ زندگي راه يافته بودند. در طي هزار سال كتاب فردوسي تسلي‌بخش و رهگشاي قوم ايراني بُوده و هر زمان كه زندگي بر مردم سخت‌تر مي‌شده، دلبستگي به آن بيشتر مي‌گرديده، كتابي است كه عالمِ و عامي بر رُوي آن خم شده و قهو‌ه‌خانه و فرهنگ‌خانه، هر دُو از آن روشني گرفته‌اند.
از اين‌كه استاد غلام‌حسين اميرخاني اين نوشته را با خطِ خوش زيب مي‌بخشند، ارج آن بر هر كسي روشن است و بر من از همه بيشتر. مي‌دانيم كه امسال از جنب سازمان جهاني يونسكو سال فردوسي اعلام گرديده ولي براي ما تازگي ندارد.
كتاب سرو سايه‌فكن در «انتشارات كتابسراي ميردشتي» به چاپ رسيده است. براي مطالعه بيشتر در مورد اين كتاب و هم چنين دانلود كتاب سرو سايه‌فكن به اين صفحه رجوع كنيد. هم چنين با ورود به صفحه كتاب‌هاي نفيس و ادبيات كهن مي‌توانيد ساير كتاب‌هاي اين حوزه را مطالعه كنيد.