-


قرن ديوانه من

My crazy century


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9786004055307

نوبت چاپ 1 -

تعداد صفحات :582

سال انتشار: 1398

قيمت :1100000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :1100000 ريال




کد کتاب:150189    محل کتاب:F19/6----------B30/2
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


«هنر آن‌هنگام آغاز نمي‌شود كه موفق مي‌شويد بي‌شكلي را به شكل بدل كنيد؛ هنر هنگامي آغاز مي‌شود كه قادر باشيد در بارۀ كيفيت و قابليت آنچه پديد آورده‌ايد به قضاوت بنشينيد و فقط به خاطر اين‌كه يكي از بي‌شمار بادبادك‌هاي كاغذي را درست كرده‌ايد، دستخوش شوروشعف نشويد.

«قرن ديوانۀ من» با ترجمۀ «فروغ پورياوري» تازه‌ترين و در عين حال متفاوت‌ترين اثري است كه «ايوان كليما» نويسندۀ نام‌آشناي چك نوشته است. او در اين اثر، روي اوضاع و احوالي تمركز كرده است كه در اين قرن ديوانه، غالباً آدمي را از راه به در برده و گاه پيامدهاي ويرانگري را با خود به همراه داشته است.

اين موضوع كه چه شد نويسنده دست به نوشتن اين اثر زد، قابل تأمل است. روزي ويراستار جواني از او مي‌پرسد:

«براي چه نمي‌نويسيد كه چرا در جواني كمونيست بوده‌ايد.»

و همين پرسش جرقۀ خلق «قرن ديوانه من» را مي‌زند و پاسخي است كه نويسنده به اين پرسش داده است:

«تلاش من براي شرح و تحليل اتفاق‌هايي كه در زندگي‌ام افتاده، شايد بتواند حتي براي كساني كه كمونيسم را ايده‌اي مي‌دانند كه ديرگاهي است از ميان رفته، بامعنا باشد.

پشت جلد كتاب:

قرن ديوانۀ من حكايت زندگي استثنايي ايوان كليماست، كه در خلال روايت شش دهه جنگ، ديكتاتوري، سانسور و نبرد براي آزادي به واكاوي وجوه گوناگون عصر حساس و بحراني قرن بيستم نيز مي‌پردازد؛ از جنگ جهاني دوم تا سلطۀ توانفرساي كمونيسم، از اميد كوتاه‌مدت به دستيابي به آزادي طي بهار پراگ در 1968 تا فروپاشي نهايي كمونيسم در انقلاب مخملي 1989. كليما در اين كتاب از شيوه‌هايي مي‌گويد كه اين قرن ديوانه با توسـل به آن‌ها بشـر را از راه به در بـرد، چنـان كه نه فقط زنـدگي همنسل‌هاي كليـما، بلكه زنـدگي نسـل‌هايِ امروزِ گرفتـار در چنـگ حكومت‌هاي ديكتاتوري را نيز تحت‌تاثير قرار داده است.