-


برنامه‌ريزي به روش بولت ژورنال: رديابي گذشته، ساماندهي حال، طراحي آينده

?The bullet journal method: track the past, order the present, design the future


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9786004613385

نوبت چاپ 29 - رقعي (گالينگور) -

تعداد صفحات :312

سال انتشار: 1401

قيمت :2290000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :2290000 ريال




کد کتاب:148920    محل کتاب:F18/1-----B24/4
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


كتاب برنامه‌ريزي به روش بولت ژورنال اثر پرفروش رايدر كارول، ابتدا روش‌هاي علمي ثابت شده‌اي را براي برنامه‌ريزي مناسب معرفي كرده، سپس به شما مي‌آموزد كه چگونه از دفتر بولت ژورنال به‌ عنوان ابزاري براي به‌ دست آوردن فرصت‌ها و كنار گذاشتن حواس‌پرتي‌ها استفاده كنيد.

چه يك بولت ژورناليست تازه‌كار باشيد، چه تجربۀ زيادي در اين زمينه داشته باشيد، روش بولت ژورنال راه‌ حلي است براي تمام كساني كه تلاش مي‌كنند جاي خود را در عصر ديجيتال پيدا كنند. اين روش با ارائه ابزارها و تكنيك‌هاي ساده به شما كمك مي‌كند تا زندگي خود را ساماندهي كنيد. اين ابزارها مي‌توانند وضوح، جهت‌گيري و تمركز را به روزهاي زندگي شما تزريق كنند. هر چقدر كه سر و سامان دادن به زندگي حس خوبي داشته باشد، باز هم فقط يك لايۀ سطحي از چيزي عميق‌تر و باارزش‌تر است.

رايدر كارول (Ryder Carroll) در كتاب برنامه‌ريزي به روش بولت ژورنال (The bullet journal method: track the past, order the present, design the future) نشان مي‌دهد كه روش بولت ژورنال از دو بخش تشكيل شده است: سيستم و عملكرد. ابتدا با سيستم آشنا مي‌شويم تا ياد بگيريم چطور دفترمان را به يك ابزار ساماندهي قدرتمند تبديل كنيم. سپس عملكرد را بررسي خواهيم كرد. عملكرد در حقيقت ادغام سنت‌هاي گوناگوني است كه چگونگي يك زندگي قصدآگاه (زندگي‌اي كه هم هدفمند و هم پربار است) را تعريف مي‌كند.

اين روش به شما كمك مي‌كند گذشته را رديابي و حال را طوري ساماندهي كنيد كه بتوانيد آيندۀ خود را طراحي كنيد، به طوري كه به سيستم شخصي كاملي تبديل مي‌شود كه مي‌تواند زندگي شما را عميقاً در جهت بهتر شدن تغيير دهد.

وظيفه و مأموريت بولت ژورنال اين است كه به شما كمك كند تا از دو منبع ارزشمند زندگي‌تان يعني وقت و انرژي به صورت آگاهانه بهره ببريد. اگر قرار باشد كه شما هر دوي اين منابع را براي خواندن اين كتاب مصرف كنيد، بايد بدانيد كه از ابتدا هدف اين كتاب چيست.

نويسنده به كمك اين روش در تلاش است تا به شما بياموزد با كمتر كار كردن بيشتر به‌ دست بياوريد. روشي كه رايدر كارول در كتاب برنامه ريزي به روش بولت ژورنال معرفي مي‌كند باعث مي‌شود شما چيزهاي با معني زندگي را تشخيص دهيد و روي آن‌ها تمركز كنيد. بولت ژورنال اين كار را با خط كشيدن روي چيزهاي بي‌ارزش انجام مي‌دهد.

جملات برگزيده كتاب برنامه ريزي به روش بولت ژورنال:

- نوشتن سفري به دنياي درون است.
- كمرنگ‌ترين جوهرها از بهترين حافظه‌ها ماندگارترند.
- اهداف به ما فرصت مي‌دهند تا آنچه را مي‌خواهيم تعريف كنيم.
- براي اينكه بدانيد كجا هستيد بايد ابتدا بدانيد چه كسي هستيد.
- بولت ژورنال با ادغام جنبه‌هاي مهم زندگي مانند يك پل بين عقايد و اعمال عمل مي‌كند.
- چيزهايي را كه از مفيد‌بودنشان مطمئن نيستيد يا فكر مي‌كنيد زيبا نيستند، در خانه نگه نداريد.
- بولت ژورنال به شما قدرت اداره‌كردن مي‌دهد. اينكه به جاي واكنش نشان دادن به اتفاقات، به آن‌ها پاسخ دهيد.
- زندگي قصدآگاه يعني قبل از اينكه ديگران بخواهند براي ما تصميم بگيرند، خودمان براي زندگي خود تصميم بگيريم.
- بولت ژورنال به شما كمك مي‌كند ذهن آشفته‌تان را از افكار بيهوده خالي كنيد و در نهايت افكارتان را واقع‌گرايانه بسنجيد.

در بخشي از كتاب برنامه ريزي به روش بولت ژورنال مي‌خوانيم:

ما با متعهد‌ شدن به كاغذ، زندگي را در افكارمان استنشاق مي‌كنيم. ابزارهاي محدودي مانند كلمات، تصاوير و يادداشت‌ها وجود دارند كه مي‌توانند به‌وسيلۀ نوك يك قلم، جهان‌هاي درون و بيرون را به يكديگر متصل كنند. در دنيايي كه به‌سمت حذف ماهيت فيزيكي اطلاعات حركت مي‌كند، شايد روشي كه نگارش به‌روش قديمي را مي‌طلبد، پس‌رفت به‌ نظر برسد. ولي مطالعاتي در حال انجام است كه كاربردي‌ بودن با دست نوشتن را در دنياي ديجيتال نشان مي‌دهد.

نتايج يك تحقيق در دانشگاه واشنگتون نشان داده است، آن دسته از دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي كه تكاليف خود را با دست مي‌نويسند، از جملاتي با ساختار كامل‌تر استفاده مي‌كنند و همچنين سريع‌تر از روي متن مي‌خوانند. دليل عمدۀ آن تأثير با دست نوشتن در سرعت و عمق‌بخشيدن به توانايي ما در شكل‌دهي (و درنتيجه تشخيص) حروف و علامت‌ها است.

جريان پيچيده‌اي كه در نوشتن با دست لامسه را درگير مي‌كند، مي‌تواند بهتر از تايپ‌ كردن ذهن ما را شبيه‌سازي كند. اين حركت نواحي مختلفي از مغز را به‌ صورت هم‌زمان فعال مي‌كند و از اين طريق تأثير عميق‌تري روي آنچه ياد مي‌گيريم مي‌گذارد. بنابراين در مقايسه با تايپ‌ كردن در يك محيط نرم‌افزاري، با اين روش اطلاعات مدت بيشتري در ذهنمان باقي مي‌مانند.

در يك مطالعه روي دانشجويان يك دانشگاه، كساني كه از آن‌ها خواسته شده بود در يك كلاس يادداشت‌هاي خود را دستي بنويسند، نسبت به كساني كه آن‌ها را تايپ كرده بودند نتيجۀ بهتري در آزمون نهايي از خود نشان دادند. آن‌ها همچنين توانستند تا مدت طولاني پس از آزمون، همچنان اين اطلاعات را در ذهن خود حفظ كنند.
فهرست مطالب كتاب

مقدمۀ مترجم
بخش اول: آماده‌سازي
پيشگفتار
وعده
راهنما
چرايي
خالي‌كردن ذهن از افكار اضافي
دفترها
با دست نوشتن
بخش دوم: سيستم
ثبت سريع
عنوان و صفحه‌بندي
بولت‌ها
وظايف
رويدادها
يادداشت‌ها
نشانه‌ها و بولت‌هاي شخصي‌شده
مجموعه‌ها
روزنگار
ماه‌نگار
آينده‌نگار
فهرست
مهاجرت
يك نامه
بخش سوم: عمل
شروع‌كردن
بازتاب
معنا
اهداف
قدم‌هاي كوچك
شكرگزاري
كنترل
تشعشع
پايداري
ساختارشكني
سكون
نقص
بخش چهارم: هنر
مجموعه‌هاي شخصي
طراحي
برنامه‌ريزي
فهرست‌ها
برنامه‌هاي زماني
ردياب‌ها
شخصي‌سازي
جامعۀ بولت ژونال
بخش پنجم: پايان
روش صحيح استفاده از بولت ژورنال
كلمات جدا‌كننده
سؤال‌هاي متداول