-


اعجوبه قرن: شرح حال رومن گاري


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789647230414

نوبت چاپ 2 -

تعداد صفحات :350

سال انتشار: 1398

قيمت :385000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :385000 ريال




کد کتاب:146766    محل کتاب:استند 1
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


اين اثر نخستين شرح حال مفصل رومن گاري است. او تجلي هزاران چهرة شخصيتي پر رمز و راز است كه صحنه‌گردان يكي از جالب‌ترين بازي‌ها و شوخي‌هاي ادبي همة اعصار و قرون محسوب مي‌شود: اميل آژار.
كودكي يهودي و فقير، متولد 1914 در مسكو؛ نوجواني بلند‌پرواز كه خود را به كسل و مالرو مي‌شناساند؛ سرباز دوگل و خلبان نيروي فرانسة آزاد؛ ديپـلماتي كه قبـل از دستيابـي به ايالات متحد آمريكا، سـراسـر اروپـا را درمي‌نوردد؛ سركنسول فرانسه در لس‌آنجلس؛ همسر جين سيبرگ هنرپيشة نامدار سينما و بالاخره نويسنده‌اي كه دو بار به دريافت جايزة ادبي گنكور مفتخر مي‌شود و با اين تفاصيل، دچار وسوسة شوق و تلاش فزاينده‌اي براي گذر به فراسوي خويش است.
دومينيك بونـا در پايان يك تحقيق و مطالعة چهار سـاله از خلال اين تصاوير پي‌درپي و متعارضِ چهرة انساني، به جستجوي حقيقتِ وجودي رومـن گاري پرداخته است، نويسـنده‌اي كه مجمـوعه‌آثار روايـي، قـوي و آشفته‌اش در خور آن است كه در شمار پديده‌هاي جاوداني قرن قرار گيرد.
از دومينيك بونا، نويسنده و روزنامه‌نگار علاوه بر اين كتاب، آثاري در بارة نويسندگان و هنرمنداني نظير استفان تسوايگ، سالوادور دالي و پل الوار منتشر شده است.