-


آمرزش زميني


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644487675

نوبت چاپ 1 - رقعي (شوميز) -

تعداد صفحات :159

سال انتشار: 1398

قيمت :225000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :225000 ريال




کد کتاب:145155    محل کتاب:-F34/5
موجود نیست

توضیحات درباره کتاب


كتاب آمرزش زميني جديدترين رمان نويسنده‌ي ايراني‌تبار، يعقوب يادعلي است. يعقوب يادعلي نويسنده و فيلم‌ساز ايراني‌تبار است. او تحصيلاتش را در زمينه‌ي فيلم‌سازي در دانشگاه صداوسيما به اتمام رساند و در صداوسيما با عنوان كارگردان استخدام شد. يادعلي فعاليت ادبي‌اش را در سال 1377 با انتشار مجموعه داستان «حالت‌ها در حياط» شروع كرد. او تاكنون سه مجموعه‌داستان و سه رمان منتشر كرده است.

رمان آمرزش زميني در سال 1398 منتشر شد. يادعلي در اين رمان از تجربيات ملال‌آورش در بند استفاده كرده و داستاني با فرم روايي جذاب و نو پرداخته است. اين رمان داستان بلندي است كه در آن خرده‌روايت‌ها به هم متصل مي‌شوند و جهان آن را تشكيل مي‌دهند. نويسنده در اين رمان با شيوه‌هاي گوناگون داستان را جلو مي‌برد. يادعلي براي نوشتن اين رمان از ساختار جديدي استفاده كرده كه متفاوت از ساختار معمول داستان‌‌هاي فارسي است. اين نويسنده شخصيت‌هاي منحصربه‌فرد و جديدي را پرداخته است كه در ادبيات معاصر ايران كم‌نظيرند. آن‌ها در اين رمان جمع شده‌اند تا از مرگ، زندگي بسازند. شخصيت‌هاي اين رمان كساني هستند كه نياز دارند آمرزيده شوند، اما صدايشان شنيده نمي‌شود و بي‌پناه مانده‌اند.

رمان آمرزش زميني ماجراي نويسنده‌اي را روايت مي‎كند كه دوران محكوميتش را در زندان مي‌گذراند. يادعلي اين رمان را با استفاده از خاطرات خودش نوشته است. او در 24 اسفند 1384 به جرم توهين به قوم لر در اولين رمانش، آداب بي‌قراري بازداشت و به تحمل يك سال حبس محكوم شد. نويسنده‌اي كه شخصيت اصلي اين رمان است، به دنبال فهم معناي دنياست. او نمي‌تواند دليلي براي گرفتاري در اين مخمصه پيدا كند و فشار رواني عظيمي را متحمل مي‌شود.