-

اميد عليه اميد: روشنفكران روسيه در دوره وحشت استاليني


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789643809843

نوبت چاپ 5 - وزيري (گالينگور) -

تعداد صفحات :624

سال انتشار: 1399

قيمت :880000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :880000 ريال




کد کتاب:133182    محل کتاب:ويترين چپ
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


كتاب اميد عليه اميد شرحي است از زندگي روشنفكران روسيه در دوره‌ي زمامداري استالين كه توسط نادژدا ماندلشتا، همسر اوسيپ ماندلشتام، شاعر روس نوشته شده است.نويسنده در اين كتاب خاطرات خود را از زندگي با شوهر شاعرش در فاصله‌ي سال‌هاي 1934 تا 1938 بازمي‌گويد. اوسيپ در پانزدهم ژانويه 1891 در ورشو متولد شد. شهرت وي در دهه‌ي قبل از ملاقات با همسر آينده‌اش در 1919، شكل گرفته بود. نادژدا ماندلشتام كتاب «اميد عليه اميد» را در سال 1964 نوشت. در آن زمان امكان چاپ كتاب در شوروي فراهم نبود و به همين دليل دستنوشته‌هاي خانم ماندلشتام پنهاني از شوروي خارج و پس از ترجمه به زبان انگليسي براي اولين بار در غرب چاپ و منتشر شد. هريسون ساليسبوري يكي از نويسندگان روسي، درباره‌ي اين كتاب گفته: «هيچ كتابي به اندازه‌ي اين كتاب نتوانسته جهنم‌دره‌اي را كه روسيه در زير حكومت استالين به آن مبدل شد، شرح دهد. اين كتاب در عين حال شرح درخشاني است درباره‌ي اوسيپ ماندلشتام، بزرگ‌ترين شاعر روسي قرن بيستم، كه از زبان بيوه‌ي وفادارش بيان شده است.»

پشت جلد كتاب:

«خاطرات نادژدا ماندلشتام مطمئناً درخشان‌ترين شرحي است كه ما از زندگي در شورويِ زيرِ پاكسازي‌هاي خونين دهۀ سي داريم...»
نيويورك تايمز


«كتابي مهم، جذاب و متأثركننده... چشم‌اندازي لرزه‌آور از روسيه زير مُهرِ ترور و ارعاب حكومتي...»
نيوزويك


«كسي كه اين كتاب را خوانده باشد نمي‌تواند نبوغ آن را انكار كند...»
جرج اشتاينر، نيويوركر


«كتابي به غايت جدي و گيرا كه حقايق تلخي را در بارۀ كشتار دسته‌جمعي‌اي كه زير اسم پيشرفت و ديگر واژه‌هاي زيبايي از اين دست انجام شد، باز مي‌گويد... درسي بزرگ در جامعه‌شناسي و رفتارشناسيِ انساني...»
ايساك باشويس سينگر


«نه صرفاً يك كتاب خاطرات كه شرحي ارزشمند از زندگي فرهنگي روسيه و مجموعه‌اي به همان اندازه ارزشمند از تأملات يك شاهد تيزبين در بارۀ ذات و منشِ توتاليتاريسم... اثري كلاسيك در نوع خودش.»
ايروينگ هاو


«هيچ كتابي به اندازۀ اين كتاب نتوانسته جهنم‌درّه‌اي را كه روسيه در زير حكومت استالين به آن مبدل شد شرح دهد. اين كتاب در عين حال شرح درخشاني است در بارۀ اوسيپ ماندلشتام، بزرگ‌ترين شاعر روس قرن بيستم، كه از زبان بيوۀ وفادارش بيان شده است.»
هريسون ساليسبوري