-


شازده كوچولو

Le petit prince


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789643510138

نوبت چاپ 65 -

تعداد صفحات :103

سال انتشار: 1401

قيمت :1450000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :1450000 ريال




کد کتاب:131460    محل کتاب:-B36/2-F34/9
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


سال ۱۹۳۵، هواپيماي سنت اگزوپري، كه براي شكستن ركورد پرواز بين پاريس و سايگون تلاش مي‌كرد، در صحراي بزرگ آفريقا دچار نقص فني شد و به ناچار در همان‌جا فرودآمد.

همين سانحه دستمايه الهام شازده كوچولو شد كه در آن شخصيت قهرمان داستان، خلباني بي‌نام، پس از فرود در بيابان با پسر كوچكي آشنا مي‌شود. پسرك به خلبان مي‌گويد كه از اختركي دوردست مي‌آيد و آنقدر آنجا زندگي كرده كه روزي تصميم مي‌گيرد براي اكتشاف اخترك‌هاي ديگر خانه را ترك كند. او هم‌چنين براي خلبان از گل سرخ محبوبش مي‌گويد كه دل در گرو عشق او دارد، از ديگر اخترك‌ها تعريف مي‌كند و از روباهي كه او را اين جا، روي زمين، ملاقات كرده است. خلبان و شازده چاهي را مي‌يابند كه آنها را از تشنگي نجات مي‌دهد اما در نهايت شازده كوچولو خلبان را در جريان تصميم خود قرار مي‌دهد و مي‌گويد تصميم گرفته به اخترك خانه‌اش بازگردد.
اين اثر از معروف‌ترين داستان‌هاي كودكان و سومين داستان پرفروش قرن بيستم در جهان و همچنين يكي از پرفروش ترين كتاب هاي تمام دوران ها است. در اين داستان اگزوپه‌ري به شيوه‌اي سورئاليستي به بيان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستي مي‌پردازد. او طي اين داستان از ديدگاه يك كودك كه از سياركي به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سوالات بسياري از آدم‌ها وكارهاي آن‌ها است. اين اثر به بيش از ۱۵۰ زبان مختلف ترجمه شده‌ و مجموع فروش آن به زبان‌هاي مختلف از دويست ميليون نسخه گذشته‌است.