-

روان‌درماني اگزيستانسيال

Existential psychotherapy


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789641851691

نوبت چاپ 19 - رقعي (شوميز) -

تعداد صفحات :717

سال انتشار: 1401

قيمت :4800000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :4800000 ريال




کد کتاب:129307    محل کتاب:B30/4
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


در اين كتاب، جنبه‌هاي مختلف روان‌شناسي وجودي بيان شده است. كتاب حاضر، با هدف توضيح رويكردي در روان‌درماني تدوين شده است كه ساختاري نظري دارد و مجموعه فنوني را در چارچوبي براي درمان‌هاي مختلف فراهم مي‌آورد. اين رويكرد «روان درماني اگزيستانسيال» نام دارد. نگارنده در اين نوشتار، طي يازده فصل، روان‌درماني اگزيستانسيال را معرفي نموده و به مسائل اساسي‌ همچون مرگ، آزادي و پوچي در اين نوع درمان اشاره نموده است.
كتاب روان‏‌درماني اگزيستانسيال هم راهنمايي براي درمان‌گران است و هم نوعي درمان به‏‌شمار مي‏رود: هركس كه آن را بخواند، عميقاً تحت تأثير قرار مي‏‌گيرد و خردمندتر مي‏‌شود انگار چندين ساعت به گفت‏‌وگو با كسي نشسته كه عزمش را براي عبور از ژرف‏‌ترين مشكلات بشري جزم كرده است. داستايفسكي، تولستوي، كافكا، سارتر، كامو و بسياري ديگر با نويسنده هم‏‌آوا شده‏‌اند تا از دلواپسي‏‌هاي غايي بشر بگويند.
مخاطبان اصلي كتاب، دانشجويان و روان‏‌درمان‌گران باليني‏‌اند ولي به‏‌دليل سبك قابل فهم و عاري از اصطلاحات تخصصي‏‌اش، براي خواننده‏‌ي معمولي نيز قابل درك و بسيار جذاب است. يالوم پس از نوشتن اين كتاب و براي بسط نظريه اگزيستانسيال بود كه به ابزار داستان روي آورد و آثاري چون و نيچه گريه كرد… و مامان و معني زندگي را خلق كرد. او خود روان‏‌درماني اگزيستانسيال را كتاب مرجع تمامي آثاري دانسته كه پس از آن به رشته تحرير درآورده است.