-


رأي ملت (وزارت كشور و شوراي نگهبان در انتخابات مجلس ششم)


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9799643341847

نوبت چاپ 1 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :412

سال انتشار: 1398

قيمت :1700000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :1700000 ريال




کد کتاب:117359    محل کتاب:
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب


دوم خرداد موجب تحولات عميق سياسي و اجتماعي در بطن جامعه ايراني شد. در واقع مي‌توان اينگونه اذعان كرد كه حجم مسائلي كه تا پس از دوم خرداد وارد فضاي سياسي ايران شد چه از بعد دامنه و چه از منظر اهميت بسيار قابل توجه بود. مسائلي همچون اينكه نظام اسلامي مشروعيت خود را از كدام منبع مي‌گيرد يا نقش رهبري در مسائل و تحولات ايران چيست، از اين دست بودند. اما بي‌شك مهمترين واژه زاده شده در اين برهه، «مردم‌ سالاري» بود. مردم سالاري دهه ۷۰ ناظر بر اين نكته بود كه مردمي كه توانايي براندازي حكومت طاغوت را داشتند توانايي اداره امور را نيز دارند. كتاب «رأي ملت (وزارت كشور و شوراي نگهبان در انتخابات مجلس ششم)» از صادق زيباكلام و مصطفي تاجزاده به بررسي اين برهه حساس از تاريخ ايران مي‌پردازد.
بخشي از كتاب راي ملت

در مقدمه كتاب به قلم صادق زيباكلام مي‌خوانيم: «راي مردم البته كه بسيار مهم است اما يك نظام ولايي حكومت به هر حال تكاليف و مسئوليت‌هايي دارد كه با، يا بدون اتكا به راي مردم موظف به انجام آنهاست و قس علي هذا. به علاوه اين تعارض باعث به وجود آمدن ايده «مردم سالاري ديني» گرديد كه به نوعي مي‌خواهد ميان راي مردم و مشروعيت ولايي پيوند زند … اما واقعيت اين است كه به قول تهراني‌ها خوشه يك سر بيشتر ندارد. اگر راي مردم را به عنوان مبناي مشروعيت حكومت بپذيريم، نياز به مبنا و مبدا ديگري براي مشروعيت نيست»
معرفي نويسندگان كتاب راي ملت

نويسندگان صادق زيباكلام، استاد تمام علوم سياسي دانشگاه تهران، و مصطفي تاجزاده، فعال سياسي، عضو حزب مشاركت و معاون سياسي وزارت كشور در دولت اصلاحات هستند. بي‌شك سابقه نويسندگان و حضور آنها در بطن تحولات دهه هفتاد بر اهميت اين كتاب مي‌افزايد. نشر روزنه پيشتر ۲۱ كتاب از صادق زيباكلام منتشر كرده است، اما اين نخستين كتابي است كه نشر روزنه از مصطفي تاجزاده منتشر كرده است.