-


تصويرهاي متعارض از سياست جهان

Contending images of world politics


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789641851400

نوبت چاپ 1 -

تعداد صفحات :528

سال انتشار: 1392

قيمت :280000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :280000 ريال




کد کتاب:127870    محل کتاب:-F24/1
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


با پشت سر گذاشته‌شدن مسلّمات ظاهراً آرامش‌بخش جنگ سرد، وجه مشخصه‌ي پايان سده‌ي بيستم و پگاه سده‌ي بيست‌ويكم را بحث و جدل‌هاي تازه و دامنه‌دار درباره‌ي سرشت سياست جهان تشكيل داده است. اكنون با مجموعه‌اي گسترده از تصويرهاي شورانگيز و گيرا روبه‌رو هستيم كه هر يك مدعي بيان حق مطلب درباره‌ي گوهر و روح نظم بالنده‌ي جهاني است ــ و معروف‌ترين‌شان فرجام تاريخ فرانسيس فوكوياما و برخورد تمدن‌هاي ساموئل هانتينگتون است.
تصويرهاي متعارض از سياست جهان از همين تصويرهاي رقيبي آغاز مي‌شود كه بيشتر بحث‌هاي عمومي و مباحثات رسانه‌ها درباره‌ي سياست جهان را رقم زده و بر شرايط بحث بر سر سياست‌ها تأثير گذاشته‌اند. تصويرهاي ارائه‌شده از سوي فوكوياما و هانتينگتون و تصويرهاي ديگري چون جهان بدون مرز، اقتدارگريزي آينده، دوران آينده‌ي منطقه‌گرايي و اسلام و غرب همگي نماينده‌ي فرض‌هاي متفاوتي در اين باره‌اند كه چه واحدها و نيروهايي در سياست جهان اهميت دارند، چه امكان‌هايي براي صلح و جنگ وجود دارد، و آيا جهان را بايد يك يا دو يا چند پيكره‌ي سياسي دانست. افزون بر اين، هر يك از اين تصويرها داراي شالوده‌هاي هنجاري متفاوتي هستند و پرسش‌هاي اخلاقي مختلفي را درباره‌ي كانون متحول همبستگي، حقوق و مسئوليت‌ها در جامعه‌ي جهاني پيش مي‌كشند.
فصل‌هاي مختلف كتاب حاضر را كه به قلم مجموعه‌اي به‌راستي بين‌المللي از نويسندگان معتبر نوشته شده است مي‌توان مروري انتقادي بر سرشت و پيامدهاي مباحثات محوري زمانه‌ي ما و درآمدي بديع بر بررسي روابط بين‌الملل در سده‌ي بيست‌ويكم دانست.
گِرِگ فراي عضو و مدير برنامه‌ي بررسي‌هاي مقطع كارشناسي ارشد روابط بين‌الملل در گروه روابط بين‌الملل دانشگاه ملي استرالياست.
جاسينتا اُهيگن مدرس روابط بين‌الملل در گروه حكومت دانشگاه كويينزلند است و پيش‌تر محقق مدعو مركز بررسي‌هاي بين‌المللي وابسته به دانشگاه كاليفرنياي جنوبي بوده است.