-

راز

The secret


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789645634900

نوبت چاپ 92 - رقعي (شوميز) -

تعداد صفحات :216

سال انتشار: 1402

قيمت :2100000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :2100000 ريال




کد کتاب:109467    محل کتاب:-B24/3--------Table
موجود است

فرم درخواست کتاب : جهت خرید کتاب ابتدا بایستی فرم زیر را تکمیل نموده تا سبد خرید شما فعال شود


توجه: برای شروع خرید شماره موبایل خود را وارد نمایید

توضیحات درباره کتاب




راز نام كتابي به قلم راندا برن است و احتمالاً شما هم نام آن را شنيده‌ايد. كتابي كه در باب قانون جذب و رسيدن به آرزوها و اهداف شما راهنمايي‌تان مي‌كند. كتابي كه در سال 2006 به‌عنوان پرفروش‌ترين كتاب تابستان و پاييز سال شناخته شد و مخاطبين بسياري داشت. كتاب راز در حقيقت برگرفته از مستندي به همين نام است و در سراسر اين مستند به اهميت قانون جذب اشاره مي‌شود. قدرتي كه دررسيدن افراد به آرزوهايشان كمك مي‌كند و در بحث ارادۀ آزاد انسان در تعيين سرنوشت وي است.

در محتواي كتاب راز و لابه‌لاي هر سطر و جمله تلاش نويسنده اثر، راندا برن، اين بوده است تا در موضوع سرنوشت انسان كامل صحبت كند و زندگي فردي را موردنقد قرار دهد. راندا برن در كتاب راز درهاي جديد از تفكر و نيروي ذهن را به روي خوانندگان خود گشوده است، راهي كه اين كتاب به‌ظاهر ساده را بسيار خواندني و جذاب كرده و تا پايان داستان راز متوجه اين امر نخواهيد شد. شما مي توانيد اين كتاب خواندني را از فيديبو دانلود كنيد.

در كتاب راز راندا برن با سيري منطقي و به كار بردن استادانه جملات و عبارات، سعي بر اين دارد تا به نيروي ذهن افراد اشاره كند و آموزش‌هايي را در اختيار خوانندگان خود قرار مي‌دهد كه راه گشاي موفقيت در زندگي هستند. كتاب راز در دنيا به چندين زبان مختلف ترجمه‌شده است و در كشور ما داستان راز به تلاش «نفيسه معتكف» به زبان ساده ترجمه‌شده و در اختيار مخاطبان قرارگرفته است.


تحقق خواسته‌هايتان با «راز» ساده است

تمام تلاش‌هاي به‌كاررفته و خلاقيت در ساخت مستند و نگارش داستان راز‌هاي كتاب راز، همگي در ارسال و القاي يك پيام‌اند، تحقق خواسته‌هايتان با كتاب راز ساده است. راندا برن در كتاب راز چنين عنوان مي‌كند كه يك فرد خودآگاه با كمك تمركز و قدرت ذهني، و همچنين توانايي به تسلط گرفتن ذهن ناخودآگاه، مي‌تواند به تمام خواسته‌هاي خود بدون هيچ حدومرزي دست يابد.

اين نويسنده در داستان هاي راز بيان مي‌كند كه هر انساني تنها با استفاده از قدرت ذهن خودآگاه خود مي‌تواند به تمام آرزوي هايش دست يابد. در حقيقت اين فرايند را چنين توصيف مي‌كند كه وقتي يك فرد با ذهني خودآگاه از كائنات درخواستي داشته باشد، پس از انتخاب آرزو يا هدفش بايد به تصويرسازي آن روي بياورد.

در اين زمان ذهن خودآگاه با ايجاد تصويرسازي‌هاي واقعي در ذهن، سعي در ايجاد احساس تحقق اهداف را دارد. به‌گونه‌اي كه حتي فرد هم باور كند كه به آرزوي خود رسيده است. با ايجاد چنين احساسات و تصويرسازي‌هايي فرد مي‌تواند از انرژي كائنات در مسير تحقق اهداف خود استفاده كرده و به آرزوهاي خود جامۀ تحقق بپوشانند.

در ابتداي كتاب راز متوجه مي‌شويد كه راندا برن به شرح زندگي خود و مشكلاتي كه داشته است روي مي‌آورد، مشكلات بي‌شماري كه حتي گاهي وي را تا مرز نااميدي و نابودي هم پيش برده است. راندا برن در كتاب راز چنين عنوان مي‌كند كه:

«يك سال پيش زندگي‌ام متلاشي شد، تا سرحد مرگ كار مي‌كردم. ناگهان پدرم فوت كرد و رابطه‌ام با همكارانم دچار اغتشاش شد. آن موقع حتي به ذهنم خطور نمي‌كرد كه در كمال نااميدي موهبتي الهي نصيبم شود.»

سراسر كتاب راز اين‌چنين پيش مي‌رود و قلم شيواي و گيراي نويسنده تا پايان راه با شما خواهد بود. خوشبختانه ترجمه كتاب راز نيز خود يك اثر بسيار گيراست. نفيسه معتكف در ترجمه داستانهاي راز و كتاب راز به‌خوبي عمل كرده است و بدون دست بردن و يا تغيير در ساختار كتاب راز، بهترين ترجمۀ ممكن را در اختيار خوانندگان فارسي‌زبان قرار داده است.

اگر كمي بررسي دقيق‌تري بر روي كتاب راز داشته باشيم، مي‌توان به دليل موفقيت چشمگير آن در سال 2006 پي برد. كتاب راز دقيقاً نام بسيار هوشمندانه‌اي دارد و در تمام فضاي كتاب هم به‌خوبي به ايجاد فضايي رازآلود و معماگونه پرداخته‌شده است. يكي ديگر از ويژگي‌هاي كتاب راز اين است كه داستان سرايي و انتقال مطلب با استفاده از بياني داستاني و حتي خاطراتي واقعي صورت گرفته است كه همگي باعث مي‌شود تا جذابيت كتاب راز براي خواننده افزايش پيدا كند.

در بخش ديگري از كتاب راندا برن بيان مي‌كند كه «من به راز زندگي به‌عنوان رازي بي‌نظير نگاهي اجمالي انداختم، به راز زندگي كه درواقع كتابي يك‌صد ساله بود و دخترم هيلي آن را به من داد. من رديابي داستان هاي راز را در سرتاسر تاريخ شروع كردم. اين‌كه بيشتر مردم از آن خبر داشتند، برايم باوركردني نبود، آن‌هم بزرگ‌ترين افراد در طول تاريخ چون: افلاطون، شكسپير، هوگو، بتهوون، اديسون» به‌خوبي در بطن كتاب معناي نهاني از رسيدن به رؤيا و آرزوها به خواننده القاء مي‌شود كه باعث جذب هرچه بيشتر افراد به ادامه مطالعه كتاب مي‌شود.

سراسر كتاب راز در 36 بخش موضوعي مختلف استوار است كه به ترتيب عبارت‌اند از: روند قدرتمند قدرداني، راز پول، راز آسان است، تمركز بر نيكبختي، يگانه ذهن عالم، راز حيات، از افكارت آگاه باش، راز ارتباطات و خودت را درياب كه شالودۀ كتاب راز را تشكيل داده‌اند.


آيا كتاب راز واقعيت دارد؟

سؤالي كه تابحال براي خوانندگان بسياري پيش‌آمده است، آيا داستان هاي راز واقعيت دارند؟ عمده مطالب كتاب راز در باب قانون جذب است و هرچند كه مطالب آموزنده و ارزشمندي در آن عنوان‌شده است، اما بايد چندين نكته را هم مدنظر داشت:

در برخي از بخش‌هاي كتاب راز گاه شاهد غلو و كلي‌گويي هستيم. موضوعي كه باعث مي‌شود مطالب موجود در كتاب تا حد زيادي تبليغاتي و شعارگونه به نظر برسد.

بااينكه راندا برن در كتاب خود بيان مي‌دارد كه نوشتن كتاب راز بر اساس مطالبي تجربي است و به بررسي صدها اثر مكتوب تاريخي پرداخته است. اما بررسي اسناد تاريخي دقيقاً نمي‌تواند لزومي بر علمي يا صحيح بودن هيچ نظريه‌اي باشد. در علوم تجربي بايد با انجام بررسي‌هاي دقيق و آزمايش‌هاي صحيح به تأييد يا رد يك نظريه پرداخت.

برخي از منتقدين كتاب راز نه‌تنها كه قابل‌اثبات بودن نظريه قانون جذب را نمي‌پذيرند، حتي مدعي هستند كه اثبات علوم تجربي با ابزار آزمايش غيرممكن است. چراكه آزمايش در بحث چنين موضوعي نه قابل‌بررسي است و نه منجر به شناسايي موارد نقض مي‌شود. البته موافقين اين نظريه پاسخ‌هاي متفاوتي دارند و بر صحت نظريۀ قانون جذب و كتاب راز تأكيددارند.

مهم‌ترين نكته در بررسي واقعي بودن كتاب راز اين است كه نه‌تنها نويسنده توجيه فلسفي و منطقي از خود بروز نداده است، مطالب موجود در كتاب به اثبات تجربي هم نرسيده‌اند.

ايراد ديگري كه به قانون جذب و داستانهاي كتاب راز وارد است خودمتناقض بودن اين مفهوم و نظريه است. بدين معنا كه قانون جذب مي‌گويد به هرچه فكر كنيد از كائنات دريافت خواهيد كرد. پس چرا هنوز محققان اثبات اين نظريه پس از سال‌ها هنوز هم نتوانسته‌اند به يك محك صحيح براي رد يا پذيرش نظريه قانون جذب نرسيده‌اند؟

در ترجمۀ اين كتاب به قلم نفيسه معتكف در لابه‌لاي متن به برخي آيات و احاديث قرآني اشاره مي‌شود، اما وجود چنين چيزهايي دليلي بر همسو بودن اسلام و قرآن با قانون جذب نيست. بلكه اين كتاب سمت و سويي با دين مبين اسلام دارد.

در منظر ديني هم اين كتاب نمي‌تواند واقعي به نظر برسد. چراكه در نظريه قانون جذب تمام عالم در ماده خلاصه‌شده است. درحالي‌كه در نظريه ديني خالق مدبر و توانايي وجود دارد كه حاكم مطلق ملكوت و عالم است.


فيلم مستند راز

كتاب راز در حقيقت برگرفته از مستندي به همين نام است و هر دو داراي محوريت موضوعي يكساني هستند. در سراسر فيلم راز از قانوني هميشگي و معنوي سخن گفته مي‌شود كه غيرمادي است، اما هميشه در عالم وجود داشته و تنها انسان‌هاي آگاه از آن بهره مي‌برده‌اند. چيزي كه قانون جذب ناميده مي‌شود و بر اساس آن هر انساني وقتي چيزي را بخواهد مي‌تواند آن را به سمت خود جذب كند.

كتاب راز دقيقاً برگرفته از ديالوگ‌هاي فيلم راز است و مشابه با كتاب، داراي فروش و استقبال بسيار خوبي بود. در بررسي قانون جذب چنين به نظر مي‌رسد كه قانون جذب تنها قانون افراد موفق نيست. بلكه در كتاب و فيلم راز بيان مي‌شود كه اين قانون در مورد همه انسان‌ها صدق مي‌كند و حتي افرادي كه زندگي‌هاي سختي داشته‌اند، همسويي بيشتري با قانون جذب داشته‌اند.

در حقيقت مستند راز و كتاب راز هر دو يكي هستند و در بحث قانون جذب به ارائه مطالبي جذاب و دلپسند براي مخاطب كرده‌اند.


خلاصه‌اي از كتاب راز و قانون جذب

پرتويي از «راز بزرگ» بر دلم تابيده بود و دركي اجمالي از آن به دست آورده بودم. راز زندگي، اين پرتو از كتابي بر دلم تابيده بود كه قدمتي يك‌صد ساله داشت. اين كتاب توسط دخترم هِيلي به دستم رسيده بود. سرنخ راز را به دست گرفتم و در گذرگاه تاريخ راه افتادم و به دنبال آن به گذشته‌هاي دور رفتم. باورم نمي‌شد اين‌همه آدم از راز باخبر بوده باشند؛ با شگفتي از خود مي‌پرسيدم: «چرا اين راز را همۀ مردم نمي‌دانند؟» اشتياقي سوزان براي سهيم شدن اين راز با همگان شعله‌ ورم‌كرده بود. جستجويي را آغاز كردم براي يافتن كساني كه زنده بودند و از اين راز خبر داشتند.

آن‌ها يكي‌يكي كشف مي‌شدند. من آهن‌ربا شدم. به‌محض آنكه جستجو را آغاز كردم، استادان بزرگ وزنده‌ دنيا يكي پس از ديگري به‌سوي من كشيده مي‌شدند. فكر اين‌كه راز را در فيلمي به جهانيان عرضه كنم از خاطرم گذشت و دو ماه بعد گروه توليد تلويزيوني راز آماده‌ كار بودند. لازم بود هركدام از اعضاي گروه از ماهيت راز به‌طور كامل آگاه باشد، زيرا بدون اين آگاهي، كوشش ما براي انتقال راز بي‌نتيجه مي‌ماند.

حتي يك استاد را هم نداشتيم كه از حضورش در فيلم مطمئن باشيم. باوجوداين، به راز اطمينان كامل داشتيم. ما هر چيز و يا هركسي را كه نياز داشتيم به‌سوي خود جذب مي‌كرديم. هشت ماه بعد فيلم راز پخش شد. فيلم به‌تدريج در سراسر دنيا پخش مي‌شد و حكايت معجزه‌هاي گوناگون سيل‌ وار جاري مي‌شد: هزاران گزارش به ما رسيد حاكي از آن‌كه عده‌اي بسيار راز را به كار بسته بودند و به ثروت هنگفت و سلامت و شادماني رسيده بودند. چك‌هاي برگشتي بسياري به‌طور غيرمنتظره وصول‌شده بود.

من راز را ساختم تا مايه‌ شادماني و سعادت ميلياردها نفر در سراسر جهان شود. گروه سازندۀ‌ فيلم راز هرروز از سراسر جهان ميليون‌ها نامه‌ رضايت و قدرداني دريافت مي‌كنند. آن‌ها از مليت‌هاي گوناگون و داراي كيش‌ها و آيين‌هاي گوناگون‌اند. آري، با دانستن اين راز، ديگر هيچ كاري غيرممكن نيست. مهم نيست كجا هستي و در چه وضعيتي هستي، راز مي‌تواند تو را به همه‌ خواسته‌هايت برساند.


در مورد راندا برن، نويسنده كتاب راز

راندا برن نويسنده و تهيه‌كننده‌اي استراليايي است كه نام خود را با نگارش كتاب راز برسرزبان مردم دنيا انداخت. راندا برن تابحال آثار مختلفي تهيه و توليد كرده است اما فقط به لطف خلق كتاب راز توانست به شهرت امروزش برسد.

در سال 2007، يعني تنها يك سال پس از معرفي كتاب راز و استقبال بي‌سابقه‌اي كه از آن شد، مجلۀ تايم نام راندا برن را به‌عنوان يكي از 100 چهرۀ تأثيرگذار در دنيا معرفي كرد. از ديگر آثار راندا برن مي‌توانيم به توان، جادو و قهرمان نيز اشاره‌كرد.