توضیحات درباره کتاب
از آنجا كه مطالعة موردي نسبت به ساير تحقيقهاي كمي، از عمق و ژرفنگري بيشتري برخوردار است، بنابراين در مواردي كه پژوهشگر نيازمند فهم و تبيين دقيقتر يك پديده است از مطالعة موردي استفاده ميكند. حال اگر از شما به عنوان يك فراگيرندة دانش مديريت خواسته شود كه مهارتهاي مديريت را با استفاده از روش مورديكاوي بياموزيد، بايد چگونگي انجام اين روش را بدانيد. در اين روش دانشجويان ميآموزند همچنان كه از مفاهيم جنگي مديريت استفاده ميكنند چگونه مفاهيمي نو را گسترش دهند. اين روش نسبت به ساير روشها دانشجويان را براي درك بهتر مسائلي كه در آينده با آن روبهرو هستند آماده ميسازد. مراحل اين روش عبارتاست از: تهية طرح تحقيق؛ مطالعة آزمايشي؛ گردآوري دادهها؛ تجزيه و تحليل دادهها؛ و گزارشنويسي. كتاب حاضر پس از درج نظري مطالعة موردي اعم از حوزة مطالعة موردي، ويژگيهاي آن، مراحل انجام مطالعة موردي، روش تدريس در كلاسهاي مطالعة موردي، مراحل مطالعة يك مورد، و محدوديتها و مزاياي مطالعة موردي، در فصل دوم قضاياي تحت بررسي در مطالعة موردي را با تاكيد بر وظايف مديران دربرميگيرد. اين قضايا عبارت است از: برنامهريزي؛ سازماندهي؛ كنترل؛ هماهنگي؛ رهبري؛ هدايت؛ كارگزيني؛ تصميمگيري؛ فرماندهي؛ فعالساختن؛ تاثيرگذاري؛ فراهم آوردن؛ ارتباطات؛ ارزشيابي؛ مديريت منابع؛ تعيين اهداف؛ اجرا؛ انگيزش؛ گزارشدهی؛ و بودجهبندي.