-

ساختار بازار و توسعه صادرات محصولات باغي منتخب ايران: مطالعه موردي: پسته، خرما و كشمش

Market structure and export promotion: the cases of pistachio, date and raisin


پدیدآور (ها) : ناشر : شابک : 9789644691775

نوبت چاپ 1 - وزيري (شوميز) -

تعداد صفحات :0

سال انتشار: 1387

قيمت :12000 ريال

قيمت انتشارات طاعتی :12000 ريال




کد کتاب:112552    محل کتاب:
موجود نیست





ارسال درخواست

توضیحات درباره کتاب


در اين تحقيق ابتدا محدوده‌ي بازار مشخص گرديده سپس به تبيين ساختار بازار پرداخته شده است. اين تحقيق بازار تنها در محدوده‌ي محصولات باغي صادراتي منتخب ايران شامل پسته، خرما وكشمش است "مباني نظري ساختار بازار و بازارهاي مناسب"، "مطالعه بازارهاي داخلي محصولات باغي صادرات منتخب"، "ساختار بازار توليد، تجارت و مصرف منتخبي از محصولات باغي صادراتي ايران"، "تخمين تابع صادرات محصولات باغي منتخب ايران" و "بررسي راه‌هاي توسعه‌ي صادرات. به تصريح نگارنده: "نوع روش تحقيق، تحليلي ـ توصيفي مبتني بر روش‌هاي محاسباتي رياضي، آمار و اقتصاد سنجي است اين پژوهش در مرحله‌ي اول در زمينه‌ي چارچوب نظري و ادبيات ساختار بازار و بازارهاي مناسب بحث مي‌كند و در مرحله‌ي دوم در جهت‌گيري گردآوري داده‌هاي آماري و به هنگام نمودن آمار و اطلاعات گام برمي‌دارد. در مرحله‌ي سوم و چهارم به بررسي و محاسبه ساختار بازار صادرات محصولات باغي منتخب ايران، ساختار بازار جهاني محصولات فوق و ساختار بازار موجود صادرات آن محصولات پرداخته شده است. در اين زمينه از شاخص‌هاي كاربردي شامل شاخص هرفيندال (HI) و نسبت تمركز متناسب با موضوع و حد پنجم بازارهاي صادراتي مناسب محصولات باغي ايران شناسايي و تعيين شده است در اين مرحله از تحقيق نيز به تناسب موضوع و وجود داده‌هاي آماري از روش‌هاي اقتصاد سنجي استفاده شده است".